Rabu, 21 Januari 2009

BOIKOT : ANTARA YANG UTAMA DAN TIDAK

Oleh : Muhammad Asrie bin Sobri


Perang Saraf


Kita menyaksikan pada hari Jumaat, 9 Januari 2009 bersamaan 13 Muharram 1430 Hijrah Nabawiah, demontrasi nesar-besaran di serta ceruk dunia Islam menentang pencerobohan dan penjarahan Bani Israel ke atas Gaza.


Sebenarnya, sebelum serangan atas Gaza ini dilancarkan, setiap hari dan detik rakyat Palestin keseluruhannya sentiasa diserang oleh tentera-tentera Yahudi bahkan Yahudi juga setiap detik dan masa menyerang setiap urat saraf yang berada di otak kaum muslimin.


Bagi yang mengkaji sejarah, mereka tentu tahu bahawa serangan Yahudi yang pertama dilancarkan setelah kewafatan Rasulullah s.a.w adalah pada akhir pemerintahan Saidina Usman bin Affan r.a, Khalifah ketiga umat Islam. Yahudi telah menghantar ejen perisik pertamanya, Abdullah bin Saba’ al-Yamani, seorang Yahudi Yemen ke Madinah al-Munawwarah kemudian merantau ke Syam dan Mesir menyebarkan dakyah palsu sehingga berjaya mempengaruhi umat Islam yang masih baharu dengan agama ini lalu membawa peristiwa pembunuhan Saidina Usman bin Affan r.a.


Selepas itu Yahudi berjaya membuahkan hasil serangan pertamanya berupa perpecahan Umat Islam dan pembentukan pemikiran Tasyayyu’ (Syiah) yang melampau dalam memuja Ahli Bait Ali r.a. Virus Yahudi yang disemai dalam Islam ini berjaya membawa kejatuhan Palestin di tangan kaum Nasrani semasa peperangan Salib apabila Kerajaan Syiah Fatimiah Mesir membenarkan Nasrani menakluk Palestin demi menjatuhkan lawannya Khilafah Abbasiah di Iraq.


Pada kurun ke-7 Hijrah, Syiah sekali lagi berjaya diperalatkan Yahudi apabila mereke membantu tentera Mongol menjatuhkan Khilafah Abbasiah di Baghdad. Semenjak itu, Syiah menjari saluran utama Yahudi membawa masuk segala macam pemikiran dan sistem yang sangat bertentangan dengan inti pati akidah Islam tetapi berjaya dibawa masuk dengan berselindung di bawah nama Islam.


Pada kurun ke-19 Masehi di penghujung Kerajaan Usmaniah, Yahudi melalui gerakan Freemansori berjaya mempengaruhi Sultan Mahmud yang menjadi pemerintah Usmaniah menukar sistem Islam kepada sistem sekular. Namun, apabila Sultan Abdul Hamid II selepas itu menolak sistem sekular itu dan menerima pakai semula Syariah Islamiah, Yahudi melancarkan pula roketnya dalam bentuk manusia bernama Mustafa Kamal yang meruntuhkan sama sekali empayar Islam Usmaniah. Di bumi Arab pula, Yahudi memasukkan racun Nasionalisme dalam pemimpin-pemimpin dan tokoh-tokoh Arab sehingga negara-negara Arab berpecah.


Tidak cukup dengan racun Nasionalisme, dibawa pula racun Liberalisme sehingga terbentuknya ajaran Islam Liberal walaupun namanya belum muncul di tangan beberapa Ulama Universiti al-Azhar al-Syarif seperti Rifaah Tahtawi, Muhammad Abduh, Taha Husein, dan Saad Zaghlul. Para Ulama ini menjaja bahawa bertudung bukan daripada Islam, akidah Islam berpaksi pada akal, segala nas naqli sama ada al-Qur’an atau alp-Sunnah hendaklah merujuk kepada akal. Secara tidak langsung pemikiran Muktazilah yang telah lama terkambus muncul semula. Taha Husein menjaja ke merata tempat bahawa al-Qur’an adalah makhluk bahkan jauh lebih dahsyat daripada Muktazilah, dia mendakwa alp-Qur’an adalah ciptaan Muhammad s.a.w. Kini segala ucapan dan buah fikiran Abu Lahab dan Abu Jahal diterbitkan semula di atas lidah seorang yang bergelar Ulama al-Azhar!!!.


Kemudian, racun demokrasi disuntik ke dalam pemimpin-pemimpin Islam, maka undang-undang Syariah ditukar dengan undang-undang Perancis. Segala peraturan dan undang-undang negara mestilah mendapat persetujuan manusia sebeluim dilaksanakan walaupun telah ada nas yang jelas daripada al-Qur’an dan al-Sunnah memerintahkannya.


Memboikot Barangan Yahudi dan Nasrani


Maka demikianlah gambaran ringkas bentuk serangan yang dinamakan al-Ghazwul Fikri atau Perang Saraf yang dilancarkan Yahudi sebelum mereka melancarkan serangan bersenjata seperti yang kita lihat pada hari ini. Daripada gambaran ringkas ini, saya berharap kita sudah boleh meneka apakah kaitannya dengan tajuk boikot.


Ya, ramai daripada kita pada hari ini menyeru untuk memboikot barangan Yahudi dan Amerika Syarikat. Namun, malangnya mereka terlalu dangkal untuk memilih barangan apakah yang paling utama untuk diboikot.


Saya tidak menafikan perlunya kita memboikoit barangan mereka, menjatuhkan ekonomi mereka, menyekat kemajuan mereka dan menghentikan keganasan mereka. Namun, ada perkara utama yang perlu kita lakukan untuk memboikot produk mereka, iaitulah memboikot sistem yang mereka cipta dan pemikiran sesat yang mereka masukkan ke dalam otak-otak kita.


Mari kita fahami firman Allah Taala berikut :


وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ


Maksudnya : “orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar”. dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu”. [al-Baqarah : 120]


Allah s.w.t memberitahu kepada kita bahawa tujuan dan kehendak utama kaum Yahudi dan Nasrani daripada kaum muslimin adalah memesongkan akidah mereka, menjadikan kaum muslimin pengikut cara hidup mereka.

Allah s.w.t pada akhir ayat menjanjikan ancaman bahawa jika kita mengikut juga mereka dalam hawa nafsu mereka, reda dengan maksiat mereka, maka Allah s.w.t berikrar tidak akan menolong kita dan tidak akan menjaga kita.


Dapat difahami daripada ayat ini, Yahudi dan Nasrani bertujuan menjadikan kita pengikut agama mereka, apabila kita mengikut agama mereka kita akan kehilangan pertolongan Allah yang kita peroleh sebelum ini, maka mafhum daripada ayat ini, jika kita hendak mendapatkan pertolongan Allah s.w.t hendaklah kita meninggalkan jejak langkah agama Yahudi dan Nasrani serta kembali berpegang dengan ajaran Islam yang murni.


Oleh itu, memang satu-satunya jalan untuk memenangi pertempuran Gaza dan seterusnya membebaskan seluruh bumi Palestin adalah dengan memboikot Yahudi dan Nasrani itu sendiri, bukan sekadar barangan mereka, tetapi sistem dan akidah mereka.

Apa guna kita memboikot sebiji pisang Israeli kemudian kita membeli sebiji pisang yang dihasilkan kaum muslimin tetapi menggunakan sistem jual beli Yahudi? Apa guna kita memboikot kereta buatan Amerika Syarikat tetapi kita membeli sebuah Proton dengan pinjaman Riba? Apa guna kita memboikot mata wang dolar U.S tetapi meniagakan Ringgit Malaysia dengan sistem Kapitalis atau Sosialis ciptaan Yahudi dan Nasrani?


Adakah kita boleh berbangga apabila kita keluar di jalan-jalan membantah Israeli tetapi ketika proses itu, berlaku percampuran lelaki dan wanita ajnabi (bukan mahram), wanita berteriak-teriak meninggikan suara sedangkan semua itu dilarang dalam Islam dan gaya agama Yahudi dan Nasrani?


Janganlah jadi jahil, apabila kita sakit jantung maka hendaklah makan ubat sakit jantung bukan sekadar menyapu minyak angin di dada…Inilah ibaratnya jika kita hanya memboikot produk tetapi sistemnya kita ambil. Boikotlah sistem dan produknya sekali. Ingatlah Allah s.w.t tidak pernah mengharamkan kita membeli barangan buatan Yahudi dan Nasrani selama ianya tidak diharamkan dalam syariat kita tetapi Allah mengharankan kita mengambil sistem jual beli Yahudi dan Nasrani, Allah tidak melarang kita jika ada kemaslahatan yang jelas kepada Umat Islam untuk mengadakan gencatan senjata atau perjanjian damai dengan Yahudi dan Nasrani tetapi Allah melarang kita mempercayai mereka, menjadikan mereka teman rapat, penasihat dan pemimpin, apatah lagi mengambil sistem pentadbiran mereka.


Boikotlah Barangan Ini!!


Oleh itu, saya menyeru semua kaum muslimin untuk memboikot barangan berikuit :


1- Sistem Demokrasi

2- Pemikiran Liberal dan Islam Liberal

3- Ajaran Syiah

4- Ajaran Tasawuf Falsafah

5- Pemikiran Feminisme

6- Sistem Kapitalis

7- Sistem Sosialis

8- Common Law of British

9- Undang-undang Sekular

10- Pemikiran Sekular

11- Pemikiran Aqlaniah (Muktazilah Baharu)

12- Nasionalisme

13- Budaya-budaya Barat keseluruhannya


Jika kita berjaya memboikot barang-barang ini, insya-Allah, jika kita berbelanja sebulan satu billion ringgit pun untuk membeli barangan Amerika dan Yahudi, mereka sama sekali tidak akan untung dan kita sama sekali tidak akan lemah dan rugi.


Selagi kita terus menggunakan sistem mereka ini, walaupun semua barangan dalam dunia ini adalah produk kaum muslimin 100%, sama sekali Yahudi dan Nasrani tidak rugi dan sama sekali kita tidak akan untung. Wallahua’lam.


Sumber: http://mashoori.wordpress.com/2009/01/10/boikot-antara-yang-utama-dan-tidak/

𝗣𝗲𝗺𝗶𝗺𝗽𝗶𝗻 𝗳𝗮𝘀𝗶𝗸 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗻𝗰𝗲𝗺𝗮𝗿𝗶 𝗛𝗮𝗿𝗮𝗺𝗮𝗶𝗻 𝘄𝘂𝗷𝘂𝗱 𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗵𝗮𝗺𝗽𝗶𝗿 𝘀𝗲𝘁𝗶𝗮𝗽 𝘇𝗮𝗺𝗮𝗻

Tulisan: Su Han Wen Shu Sumber: Facebook   𝗣𝗲𝗺𝗶𝗺𝗽𝗶𝗻 𝗳𝗮𝘀𝗶𝗸 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗻𝗰𝗲𝗺𝗮𝗿𝗶 𝗛𝗮𝗿𝗮𝗺𝗮𝗶𝗻 ...